Že jsou letití věrní zákazníci mobilních operátorů platící dlouhodobě vysoké ceny při řešení retencí oproti krátkodobým těmito diskriminováni, neboť být věrným zákazníkem znamená pro operátory být zároveň hlupákem, je známý fakt. Děje se tak poslední dobou zejména u Vodafone, jenž má momentálně asi nejméně prozákaznický přístup. Pro operátora a zákazníka Vodafone, jenž si toto nechá líbit, je to zřejmě ok, ovšem pro nás ne, na nás něco takového od mobilních operátorů neplatí. Totiž pokud nám pro zákazníka nedají, co chceme, zákazníka jim prostě sebereme a ještě se o tom s veřejným lynčem průšvihové retenčky nově pochlubíme. Protože už jsme toho pouze nakecali dost, evidentně je načase začít být konkrétní aneb začínáme publikovat operátorské boty.

Co nechce Vodafone, to předáme O2 – poprvé
27.4.2025 nám zadal poptávku p. J. Šroub na zpracování slevy s preferencí operátora Vodafone (80 % našich klientů má pouze preferenci a na stávajícím operátorovi netrvá). Zpracovali jsme tedy na základě jeho platby za kalkulaci následující možné pokračující varianty u Vodafone a O2:
Varianta 1 – Vodafone
Změna z Business Red+ (neomezené volání, SMS a sdílených 30 GB dat pro 5 mobilních čísel) + 1x kabelový internet = celkem 2.973 Kč měsíčně do:
773 87* *** / Neomezený Super = 418 Kč měsíčně
773 87* *** / Neomezený Super = 418 Kč měsíčně
776 20* *** / Neomezený Super = 418 Kč měsíčně
777 32* *** / Neomezený Super = 418 Kč měsíčně
777 62* *** / Neomezený Super = 418 Kč měsíčně
80 553 *** / Pevný internet = 79 Kč měsíčně (beze změny) měsíčně
Celkem měsíčně po změně 2.169 Kč, celkem aktivace jednorázově 3.988 Kč
Návratnost investice 5 měsíců, úspora v horizontu 2 let 15.308 Kč
Varianta 2 – O2
773 87* *** / YOU NEO 20 Mb/s = 399 Kč měsíčně
773 87* *** / YOU NEO 20 Mb/s = 399 Kč měsíčně
776 20* *** / YOU NEO 20 Mb/s = 399 Kč měsíčně
777 32* *** / NEO Stříbrný = 399 Kč měsíčně
777 62* *** / NEO Stříbrný = 399 Kč měsíčně
XXXXXXXXX / Pevný internet = 299 Kč měsíčně
Air Bank / cash back (program Unity) = -300 Kč měsíčně
Celkem měsíčně po změně 1.994 Kč, celkem aktivace jednorázově 3.500 Kč
Návratnost investice 3,6 měsíců, úspora v horizontu 2 let 19.996 Kč
Pan Šroub si zvolil i přes vyšší cenu Vodafone z důvodu, že se mu nechtělo absolvovat přechod. Inu zahájili jsme tedy proces a spojili se slovensky hovořící retenčkou, paní patrně Pavelčíkovou (patrně, neboť jí jméno nebylo rozumět), které jí a/nebo její nadřízené se nechtělo zákazníkovi ani za nic nastavit ceny ani ne tak 348 Kč měsíčně, které jsou možné a běžně zařizujeme, ale ani 418 Kč. Rozhodla se letitého zákazníka, toho času se starým rodinným tarifem, akorát již dávno měl být zrušený z důvodu údajné modernizace, natáhnout a za boha prostě nepustit pod 473 Kč za číslo. Poprvé jsme řešili z čísla 722047021 dne 29.4.2025 13:26 a následně 30.4.2025 15.21. Běžně toto můžeme poslat na námi „zkorumpovaný” střední management k dořešení. Platit a čekat se nám ale nechtělo, tudíž převádíme k O2. Totiž pokud odešleme zákazníka na dořešení přes management, dostaneme pro něj danou cenu, ovšem musíme na to čekat i déle než 14 dní a dané lidi si zaplatit. No jo, jenže proč bychom to dělali, když máme na stole okamžitou a lepší alternativu v tomto případě od O2 a management zaplatit nemusíme?
10 % zákazníků trvajících na stávajícím operátorovi přes management vyřešíme, to se nedá nic dělat. Naše dlouhodobá úspěšnost sjednání přesahuje 99,9 %. 90 procent ale řešit takto nebudeme a prostě je stávajícímu operátorovi, v tomto případě Vodafonu, sebereme. Retenční operátorka Pavelčíková neměla zájem pana Šrouba udržet, Vodafone nechce v síti zachovat věrného klienta, holt připravila tím Vodafone v horizontu 2 let o celkem 52.056 Kč. Zatímco O2 získá 47.856 Kč. Lze předpokládat, že vzhledem k absenci nyní u Vodafone takzvaných přetahovacích cen se zákazník k Vodafone po této době, ani později, nejspíš nevrátí. U O2 a T-Mobile umíme nastavit podpultové ceny ihned při přechodu, zatímco u Vodafone se na to musí tři měsíce čekat na plných cenách. To se klientům nechce, tudíž i ty potenciální pro Vodafone Vodafonu nepřivádíme a většina z nich jde rovnou opět k O2. No jo, O2 za poslední 3/4 roku zadarmo taháme nové klienty a to docela ve velkém. Ani T-Mobile si aktuálně moc neškrtá. Někdo to dělat musí, když to nezvládají řadoví zaměstnanci…
Co nechce Vodafone, to předáme O2 – podruhé
Druhým zákazníkem odebraným Vodafonu byl pan A. Jelínek. Ten se nám poprvé ozval v polovině dubna. Preference opět Vodafone, ovšem nebylo podmínkou. A Vodafone retenčka, tentokrát paní… (nebudu nyní poprvé a naposledy jmenovat, připravila Vodafone o hodně peněz), nedala. Tak to dostal opět O2.
Varianta 1 – Vodafone
1 / Neomezený Premium 5G = 654 Kč (nyní 1.307 Kč), aktivace jednorázově 1.995 Kč, návratnost investice 3,1 měsíců, úspora za 2 roky 13.677 Kč
2 / Neomezený Premium 5G = 654 Kč (nyní 1.307 Kč), aktivace jednorázově 1.995 Kč, návratnost investice 3,1 měsíců, úspora za 2 roky 13.677 Kč
3 / Neomezený Super = 348 Kč (nyní 653 Kč), aktivace jednorázově 1.276 Kč, návratnost investice 4,2 měsíců, úspora za 2 roky 6.044 Kč
4 / Neomezený Super = 348 Kč (nyní 653 Kč), aktivace jednorázově 1.276 Kč, návratnost investice 4,2 měsíců, úspora za 2 roky 6.044 Kč
5 / Neomezený Super = 348 Kč (nyní 653 Kč), aktivace jednorázově 1.276 Kč, návratnost investice 4,2 měsíců, úspora za 2 roky 6.044 Kč
6 / Neomezený Super = 348 Kč (nyní 653 Kč), aktivace jednorázově 1.276 Kč, návratnost investice 4,2 měsíců, úspora za 2 roky 6.044 Kč
7 / Neomezený Super = 348 Kč (nyní 653 Kč), aktivace jednorázově 1.276 Kč, návratnost investice 4,2 měsíců, úspora za 2 roky 6.044 Kč
8 / TV Základ = 83 Kč (nyní 299 Kč), aktivace jednorázově 376 Kč, návratnost investice 1,7 měsíců, úspora za 2 roky 4.808 Kč
Celkem měsíčně po změně 3.131 Kč, celkem aktivace jednorázově 10.746 Kč
Celkem návratnost investice 3,5 měsíců, celkem úspora za 2 roky 62.382 Kč
Varianta 2 – O2
1 / YOU NEO Max 5G = 449 Kč měsíčně, aktivace jednorázově 1.995 Kč, návratnost investice 2,3 měsíce, úspora za 2 roky 18.597 Kč
2 / YOU NEO Max 5G = 449 Kč měsíčně, aktivace jednorázově 1.995 Kč, návratnost investice 2,3 měsíce, úspora za 2 roky 18.597 Kč
3 / NEO Stříbrný = 399 Kč měsíčně, aktivace jednorázově 1.200 Kč, návratnost investice 4,7 měsíců, úspora za 2 roky 4.896 Kč
4 / NEO Stříbrný = 399 Kč měsíčně, aktivace jednorázově 1.200 Kč, návratnost investice 4,7 měsíců, úspora za 2 roky 4.896 Kč
5 / NEO Stříbrný = 399 Kč měsíčně, aktivace jednorázově 1.200 Kč, návratnost investice 4,7 měsíců, úspora za 2 roky 4.896 Kč
6 / NEO Stříbrný = 399 Kč měsíčně, aktivace jednorázově 1.200 Kč, návratnost investice 4,7 měsíců, úspora za 2 roky 4.896 Kč
7 / NEO Stříbrný = 399 Kč měsíčně, aktivace jednorázově 1.200 Kč, návratnost investice 4,7 měsíců, úspora za 2 roky 4.896 Kč
8 / TV Oneplay Komfort = 199 Kč měsíčně, aktivace jednorázově 0 Kč, návratnost investice 0 měsíců, úspora za 2 roky 2.400 Kč
9 / Rodinné sledování = 50 Kč měsíčně, aktivace jednorázově 250 Kč, návratnost investice 5,1 měsíců, úspora za 2 roky 926 Kč
Air Bank / cash back (program Unity) = -300 Kč měsíčně
Celkem měsíčně po změně 2.842 Kč, celkem aktivace jednorázově 10.240 Kč
Celkem návratnost investice 3,1 měsíce, celkem úspora za 2 roky 69.824 Kč
Tady retenčka nabídla 462 Kč měsíčně za Neomezený Super a 771 Kč za Neomezený Premium 5G. Upozornili jsme ji, že bude zle, odmítla a připravila Vodafone o za dva roky 75.144 Kč. O2 díky tomu tak získal v horizontu dvou let prostřednictvím nás 68.208 Kč. Je to raketa, jméno pracovnice nyní výjimečně zveřejňovat nebudeme, příště ovšem už ano. Je to vydírání? Jak se to vezme… Za nás je to § 86, 88, 89 a 90 NOZ č. 89/2012 Sb. a žurnalistická licence. 🖕
Těžká digitální diskriminace
Milí mobilní operátoři ne, toto se nám opravdu nelíbí a jelikož se nám to nelíbí, budeme my dělat to, co se nelíbí vám! A zaměříme se pěkně na jednotlivé vaše retenčáky. Ať jsou také naštvaní (na vás) a užijí si to, jelikož oko za oko… A že za to nemohou? Že jsou jen zaměstnanci plnící vaši vůli? Mohou. Mohou za to, neboť jsou to právě a zejména oni, kdo vaše levárny umožňují, neboť je svoji činností pro vás legitimizují. Primární odpovědnost vždy nese zaměstnanec a to zejména tehdy, pokud má na vybranou. Zaměstnanec mobilního operátora na vybranou má. My jen hájíme zájmy spotřebitele v ČR.
Bez takových zaměstnanců nebude zaměstnavatel, který je na těchto závislý. Pokud, milí retenčáci, řeknete těmto praktikám ne a nebudete je dělat, bude to jedna z věcí, kterou se vy osobně nebudete podílet na předražených službách mobilních operátorů. Přímo vy máte největší podíl odpovědnosti. Nelíbí se vám to? Tady je jeden příklad řešení, jakým to společně můžeme dělat. Případný jiný si od vás necháme poradit, v článku najdete návod, jak mě osobně diskrétně kontaktovat. Protože jinak sorry jako, ale naše zákazníky diskriminovat prostě nebudete. Neexistuje!

Za tým mojeretence.cz
Martin Böhm, provozovatel
http://www.mojeretence.cz